2020年9月24日 星期四

但斌, 張磊和馬克斯

 睇過好多書


印象最深刻的係但斌<<時間的玫瑰>> 同馬克斯的<<投資最重要的事>> 和<<週期>>


基本上但斌同馬克斯我覺得係兩個流派


但斌不斷強調只買創造價值的企業, 唔好買中庸的企業, 呢條路同張磊時間的朋友理論一樣


馬克斯就話垃圾都有價值, 只要買得夠平, why not?


我自己偏向馬克斯, 因為分清企業偉唔偉大真係對我太難, 而且一失足成千古恨


而純粹量度垃圾平與貴, 似乎相對簡單


正如tesla 都分兩派, 睇得出邏輯的, 同睇唔出邏輯的


5年後2025 年,  回望今日持有的組合, 是傷心還是慶幸?


4 則留言:

  1. 老王兄,我自己意見,自己反而覺得平與貴更難估計,因為不知何謂平,何謂貴。

    創作價值反而唔難睇,由0變1既企業,自然係創造價值既企業,或者舊有模式企業,進入未成熟市場,如一些電商進入發展中國家。

    以上純粹係我自己個人意見而已。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝楠兄留言, 但我認為創新未必係偉大, 柯達呀nokia 呀都係0-1, 盛極一時, 但如何為之偉大, 似乎無數計, 只可以靠估 (眼光)

      刪除
    2. 對,所以創新企業都唔容易判斷,有時只可以講唔死哥D,只係幸存者偏差,創新企業要係世界各大財閥的壟斷下突圍,是十分困難的事,所以可能買入已經壟斷企業或者會更加好,不過有危就有機,所以唯有自己衡量風險注碼。

      當一個企業由0到1,會盛極一時,但當已經變得全球化,由1到N時,而家事後咁唸,可能就應該要考慮收割了,世界新舊交替,再好的企業最終命運可能也是倒閉。

      刪除
    3. 謝謝楠哥指點,分散落注到一眾0-1企業似乎也是不錯

      刪除